Réges régen két barát, Louis-Antoine Bonduelle és Louis Lesaffre-Roussel elhatározták, hogy létrehoznak egy gabona lepárló üzemet. 1853-ban járunk Észak-Franciaországban. Ha ekkor azt mondtuk volna ennek a két embernek, hogy az általuk indított vállalkozás több mint 150 évet megél és a Bonduelle név egy nap híres lesz majd Normandiától egészen az Urálig, vajon elhitték volna? Valószínűleg nem.....
De kezdjük az elején.
1862-ben Renescure-ben vagyunk, egy franciaországi faluban, az északi és a Pas-de-Calais régió határán. Renescure a családi vállalkozás bölcsője, ahol a két partner farmot és földeket vásárolt, hogy gabona lepárló üzemet, emellett szarvasmarha-istállót és maláta csíráztatót hozzanak létre. 1926-ban már Pierre és Benoit Bonduelle egy elhagyatott pajtát konzervüzemmé alakít át és 90 000 zöldborsó konzervet állít elő. A háború után a Bonduelle család tevékenysége rendkívül népszerűvé válik és konzerveikre óriási lesz a kereslet. 1947-ben megtörténik a felavatás: megszületik a Bonduelle márka, amely a növényi étrend üttörője lesz.
1989. Dánia. Európa ajtaja megnyílik a Bonduelle konzervek előtt, melyek egyre több országban válnak népszerűvé. Először 1969-ben Németországban, majd Olaszországban, aztán az Egyesült Királyságban, a Benelux államokban, végül Portugálián át hódítják meg a kontinenst, mielőtt Dániába érnének. Időközben egy új gyár nyílik a franciaországi Estrées-Mons-ban, és a társaság egy új területbe fektet be: a fagyasztott zöldségekbe. 1968-ban már 300 tonna fagyasztott zöldség adnak el! Európa üttőrőjeként a Bonduelle egyre csak halad és halad előre.
1998-ban vagyunk a Párizsi Értéktőzsdén. A Bonduelle-t éppen bevezették az értékpapír-piacra. Miközben folytatja földrajzi terjeszkedését, a Bonduelle csoport folyamatosan innovációra törekszik és új piacokat céloz meg: a kukorica piacot - 1997-ben két csemegekukoricát termelő szövetkezettel (Pau és Maïsadour Co-ops) állnak össze- és a ‘friss’ piacot a Minute Saláta termékkel. A Bonduelle család ezen sikerek ellenére is két lábbal a földön jár és azon értékek mentén folytatja tevékenységét, amelyekben nagymértékben hisz: integritás és etika, környezetvédelem és a lakosság jólléte. Ez az elkötelezettség vezet egy szignifikáns és fenntartható CSR politika kialakulásához, valamint a Louis Bonduelle Alapítvány 2004-es megalakulásához.
A kaland a Bonduelle Traiteurral folytatódik 2003-ban, majd a Bonduelle Észak Amerikával 2007-ben. 1853 óta már hét generáció követte egymást sikeresen! Mindezen évek során a Bonduelle-nek sikerült megőriznie a családi vállalkozás szellemét azáltal, hogy mindig hosszútávra szóló víziót fejlesztett ki, továbbá jelentőséget adott cselekedeteinek (vegetáriánus étrend általi jólét) azzal, hogy mindig az értékeinek megfelelően tevékenykedett, valamint együttműködőit valódi szereplőkké és nagykövetőkké tette.
Ez a csodálatos kaland még mindig nem ért véget! A Bonduelle napról napra új kihívásokkal szembesül; olyan új termékek kifejlesztésében gondolkodik, amelyek megóvják bolygónkat; a társadalom egészének jólétét szem előtt tartva cselekszik; és történetének legszebb napjait éli. És a java még hátravan!